Mida teha kui aastaaruande koostamine on jäänud viimasele hetkele?

17. juuni 2015

Iga aasta tegelevad tuhanded firmad aastaaruannete koostamisega. See ei tule küll kunagi üllatusena, kuid paljud raamatupidajad pole selleks sageli valmis. Kuigi kõik mäletavad, et lähenemas on tähtis aastaaruanne, leidub nii mõnelgi raamatupidajal hulganisti muid jooksvaid ülesandeid, mis vajavad kiiret lahendamist. Lõpuks, kui hakatakse aastaaruande koostamisega tegelema, lisanduvad sinna erinevad probleemid, mis kulutavad ohtrasti aega ja närvirakke.

aastaaruande koostamine

Liigne kiirustamine

Liigne kiirustamine pole kunagi kasulik, seda veel eriti aastaaruande koostamisel. Hea on, kui kõik vajalikud paberid ja andmed on sujuva  töö käigus õigeks kuupäevaks ettevalmistatud. Siiski, kui oled unustanud seda teha, ära muretse! Liigne kiirustamine võib viia sind veel suuremate vigadeni, valesti sisestatud andmeteni või pooliku/lohaka aastaaruande esitamiseni. Kõige parem oleks maha rahuneda ja võtta tekkinud olukord sellisena, nagu ta on.

Iseenda süüdistamine

Tihti kipuvad inimesed iseennast süüdistama tekkinud ajapuuduses, kuid tuleb meeles pidada, et on olemas selline asi nagu inimlik faktor. Kõigil võib juhtuda, et miskit ununes või oli liigselt muud tööd ettevõttes, mis vajas kiiret tegutsemist. Iseenda süüdistamine võib viia apaatiani ning siis kaob ka viimne soov aastaaruande koostamisega tegeleda. Seepärast, lõpeta iseenda süüdistamine ning keskendu parem sellele, kuidas saaks tekkinud ajapuudust kompenseerida.

Kuhjuvad tööd ja ületunnid

On üpris loomulik, et keskendudes ühele konkreetsele ülesandele, mis vajab kiiret lahendamist, võivad jääda muud tööd unarusse. Eriti kui tegemist on nii mahuka ettevõtmisega nagu aastaaruande koostamine. See on paratamatus, kui jätad asjad viimasele minutile, kuhjuvad ülejäänud tööd ning lisanduvad ületunnid. Kahjuks ei ole sel hetkel enam võimalik mitte midagi muud ette võtta, kui vaadata tõele näkku ning õppida antud olukorrast. Positiivne on see, et tulevikus saab muuta nii mõndagi:

  • Planeeri iga järgmine päev juba õhtul!
  • Ära püüa kõike jõuda, see on võimatu!
  • Oska öelda „ei“!
  • Ära jäta homse varna seda, mida saad ära teha juba täna!
  • Ära püüa olla ideaalne ja kõik ise ära teha – oska delegeerida ülesandeid teistele!
  • Õpi paluma abi, kui tõesti vajad seda.

Kui oled tõsiselt ajahädas ja aastaaruande koostamine on jäänud viimasele hetkele, siis abi palumine on kindlasti parim lahendus tekkinud olukorrale! Hea Tava kogenud raamatupidajad on valmis iga kell abistama abivajajat, tehes seda kiirelt ja professionaalselt. Võta ühendust ja leiame probleemile lahenduse!

Tagasi nimekirja

Võta meiega ühendust

Detailsema päringu saad meile saata siit.

Või helista kohe +372 660 6802

Sisestage turvakood captcha: